Saturday, June 13, 2009

Dengarkah Ummi Abah..?

Ummi Abah..,
jawablah bila saya tanya
pandanglah saya bertentangan mata
renunglah jauh kedalam jiwa
bacalah rentetan nota rasa...

Ummi Abah,
Bersabarlah dengan kerenah saya
maafkan saya kerana terlalu ingin mencuba
meneroka segala yang ada
Pengalaman saya terlalu muda
maka kesilapan jadi terbiasa

Ummi Abah,
maafkan saya kalau terlalu banyak bertanya
kerna semua isinya terlalu asing bagi saya
jangan lah marah kalau saya tertinggi suara
kerana saya meniru contoh yang ada..

Ummi Abah,
Janganlah mengungkit segala biaya
kerana kami juga punya rasa
tetapi tak betah mengekpressikannya
Terkadang lidah kamu terlajak nista dan cela
percayalah ...kami terluka menjeruk rasa
Aduh ...kami tak mahu jadi anak derhaka..


Dengarkah....
Ummi dan Abah?

1 comment:

  1. Asalam...yaallah bijak sungguh ibuku sebenarnya ingatkan ngak..aduss ayat boleh tarik jiwa..hahaha

    ReplyDelete